Son gün defterinin en arkasına bir not düştü:

“Bu şarkı sonsuzluğuna ithafen.”

Defteri kapattı, motelin alt katında, kullanmadıkları posta kutularından birine bıraktı. Sonrasında nereye gittiğini kimse bilmedi. Ama parkın bir köşesinde ayakkabıları bulundu. İçindeki yazıları zar zor okunan bir defter sayfası vardı:

“Bi faninin gözünde yaş,

Derdiyle yoldaş olucam.

Delinin avcunda taş,

Ahenksiz sarkaç oluca’m.”

- Epilog -

Yıllar sonra, motelin arka tarafındaki duvar yıkılırken paslı bir posta kutusu açığa çıktı. Anahtar yeri çoktan kırılmış, üzeri örümcek ağlarıyla doluydu. Kutunun içinden kenarları nemden kabarmış bir defter çıktı. Sayfaları arasında çizimler, karalamalar, yarım kalmış cümleler, kesik dizeler vardı. Bu defter, bir sanat öğrencisinin eline geçti. Önce çöpe atmayı düşündü, sonra sayfaları çevirdikçe bir şeyler oldu. Sanki defter konuşuyordu.

O yıl açtığı mezuniyet sergisinin adını “Ahenksiz Sarkaç” koydu.

Küçük bir odada yalnızca defterin sayfaları, ayakkabılar ve loş bir ışık vardı .Ziyaretçiler bu sergide kimliği bilinmeyen bir adamın hikâyesini izlediler. Bazıları ağladı. Bazıları düşündü. Ama hiçbiri unutmadı.

 

Bu sergi, bir adamın içinden geçenlerin dışarı sızdığı, kimseye ulaşmak istemediği hâlde birilerine dokunduğu bir anlatıdır. Tıpkı bazı şarkılar gibi. Tıpkı bazı şiirler gibi.

Sonsuzluğa ithafen.